Een bijenkast adopteren iets voor jou?

Er zijn twee vormen waarop je een bijenkast kunt adopteren. Hier zal ik de meest toegankelijke variant uitleggen.
Samen met enkele anderen (maximaal 5 in totaal) adopteer je een bijenkast voor € 50.- per jaar per adoptant. Uiteraard komen de namen van de adoptanten duidelijk op de kast te staan, en ik zou het leuk vinden je te vermelden op de toekomstige lijst van adoptanten en vrienden van op mijn internetpagina. (maar als je dit liever niet wil doen we dat uiteraard niet)

Wat krijg je er voor terug?

Uiteraard eeuwige dank namens mij en de dames! Naar ik hoop ook voor jezelf een fijn gevoel dat je iets toevoegt voor de bijen en de natuur! Gelukkig meer! Hier een opsomming:
1. Je krijgt een naamsvermelding op de bijenkast & mijn internetpagina (mist je dit wil)
2. Je krijgt 10% korting in de webshop op alle producten met een eigen unieke kortingscode.
3. Adoptanten per kast/volk worden uitgenodigd voor een besloten groep op FB over het wel en wee in de kast, hoe doen ze het en hoe gaat het met ze. Maar ook of ze voldoende honing hebben gehaald om te slingeren en ga zo maar verder! Uiteraard met voldoende foto’s en filmpjes! Je kunt als je wil lekker kletsen met je mede adoptanten over jullie bijenkast.
4. Elk jaar krijg je uiteraard 2 potjes honing, een mooie kaars en een super fijne lippenbalsem! 


5. Je mag uiteraard zo vaak als je wil zelf komen kijken naar je bijenkast! Maar 1x per jaar maken we een afspraak en gaan we (mist het weer het toelaat) samen de bijenkast openen en bekijken! Ik zal je dan zo veel mogelijk uitleggen, als je het leuk vind mag je dan ook zelf een raat met bijen vasthouden én proeven hoe de honing direct in de kast smaakt! (geloof me, deze smaakt anders!) 

Bijenwas koninging

6. Als je geweest bent voor punt 5, ga je met nog een pot honing naar huis! Dat brengt het totaal op 3 dus! 

7. Als er een nieuwe koningin in het volk komt mogen adoptanten een naam voor de koningin voorstellen. Middels een loting bepaal ik welke naam het word.
8. Je weet dat je de honingbijen en mijn imkerij helpt! Maar niet alleen de dit! In de bijenoase is er plaats voor solitaire bijen, egels, vogels, zo veel mogelijk insecten, egels, konijnen en zelfs onze ADHD mol mag gewoon blijven! Je helpt de natuur dus écht een handje!

Wat ik doe met de opbrengst? Wellicht is het je al opgevallen dat ik enorm veel investeer in de imkerij en bijenoase. Niet alleen qua tijd, maar ook financieel. Ik probeer zo veel mogelijk mensen mee te laten genieten hiervan, en waar mogelijk iets te leren. Dat kost helaas allemaal geld. Middels jou bijdrage kan ik weer extra dingen realiseren in de bijenoase, planten en zaden kopen en de bijen een maximale zorg geven! Interesse? Reageer dan op dit bericht of stuur me een mailtje! 

Groetjes,
Imker Philip.